Diplomová práce je zaměřená na provedení a následné vyhodnocení marketingového výzkumu kupního chování a loajality zákazníků firmy Country Life, s. r. o. Výzkum byl proveden v březnu 2006 v prodejních místech této firmy. Úvodní část se věnuje teoretickému seznámení s kupním chováním a faktory, které ovlivňují spotřebitele při koupi. Ve druhé části je stručně charakterizována firma a také trh se zdravou výživou. Dále navazuje popis trhu ekologického zemědělství a trhu s bio potravinami ve světě i v České republice. Následující část je věnována popsání a vyhodnocení výzkumu, který se týká kupního chování a loajality zákazníků této firmy. Výsledky jsou prezentovány na názorných tabulkách, grafech a obrázkách. V závěru je zhodnocen celkový přínos výzkumu a následné doporučení.The thesis presents a marketing research focused on customer behaviour and loyalty of customers in the company Country Life, s. r. o. The research was made in the shops of this company in March 2006. The introductory part concerns on theory of customer behaviour and the factors that influence consumers in their shopping. The second part charakterises the firm and a market with healthy foods. This part also describes the market of organic agriculture and bio foods in the world and in the Czech Republic. The next part discusses findings of the research concerning consumer behaviour and loyalty of the company´s customers. The results are presented in diagrams and tables. The final part of the thesis brings a summary of the main findings of the research and recommendations.