Monitoring prémiových automobilových značek BMW, Audi a Mercedes Benz v Libereckém kraji z pohledu veřejnosti a jednotlivých zákazníků těchto značek

Title Alternative:Monitoring of premium automobile brands BMW, Audi and Mercedes Benz from view of public and customers in the Liberec region.
Loading...
Thumbnail Image
Date
2006
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This thesis focuses on market research of perception the premium automobil brands Audi, BMW and Mercedes-Benz among public and customers in the Liberec region. The thesis includes some parts. In the first part is theoretically described a brand and the process of marketing research. The second part summarize history of all three motor works and their brands. The third and fourth part are focused on marketing research. In these parts is realized the research of dealers in premium automobil brands Audi, BMW and Mercedes-Benz in the Liberec region. After that follow the research of perception the premium automobil brands Audi, BMW and Mercedes-Benz among public and customers in the Liberec region. The last part of this thesis represent analysis and evaluation of the whole research. The findings and recommendation are designed following of results this research.
Tato diplomová práce se zabývá marketingovým výzkumem zaměřeným na vnímání prémiových automobilových značek Audi, BMW a Mercedes-Benz mezi veřejností a jednotlivými zákazníky těchto značek v Libereckém kraji. Práce se skládá z několika částí. V první části je teoreticky popsána značka a proces marketingového výzkumu. Druhá část stručně představuje historii jednotlivých automobilek a jejich značek. Třetí a čtvrtá část jsou zaměřeny na marketingový výzkum. Je zde proveden průzkum jednotlivých prodejců prémiových automobilových značek Audi, BMW a Mercedes-Benz v Libereckém kraji. Následuje průzkum vnímání těchto značek mezi veřejností a jednotlivými zákazníky v Libereckém kraji. Na základě provedeného průzkumu byla zpracována analýza a vyhodnocení. Závěry a doporučení vyplývají z výsledků tohoto průzkumu.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 92 s., 25 s. obr. příloh
Subject(s)
mrketing research, brand, Audi, BMW, Mercedes-Benz, marketingový výzkum, značka, Audi, BMW, Mercedes-Benz
Citation
ISSN
ISBN