Marketingová studie (SEFIMA s. r. o.)

Title Alternative:Marketing Study (SEFIMA s. r. o.)
Loading...
Thumbnail Image
Date
2006
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The diploma thesis describes the current market position and outlines the strategic options available to the small company SEFIMA Ltd. which deals with sale and implementation services within the domain of the Business Intelligence. Chapter 1 describes basic features of the extended marketing mix (7-ps). This marketing strategy tool expands the number of controllable variables from the four in the original Marketing Mix Model to seven, which is suitable and more useful for services industries. The next part provides recommendations on future directions based on a marketing mix analysis (Chapter 2). The market segmentation (Chapter 3) provides a detailed description about main market segments on which the company focuses. The next chapter (Chapter 4) deals with the competitive environment within which the company operates. The main competitors are described and evaluated by the given parameters (especially weaknesses and strengths). In order to recognise customer´s satisfaction with the product and services, a market survey was executed. The results of the market survey are described in the Chapter 5. In conclusion, all the offered strategic options are described. The resulting recommendations provide a basis against which future strategic decisions can be made during what is expected to be a period of consolidation and change in the Business Intelligence market.
Účelem diplomové práce je stanovit současnou tržní pozici a navrhnout vlastní změny marketingové strategie malé společnosti SEFIMA s. r. o., která se zabývá prodejem a implementací manažerského informačního systému. Stručný teoretický úvod popisuje specifické rysy rozšířeného marketingového mixu služeb (1. kapitola). Tento strategický marketingový nástroj obsahuje oproti tradičnímu marketingovému mixu sedm nástrojů, což je vhodnější pro společnosti působící v oblasti služeb. Dále je práce zaměřena na provedení analýzy marketingové mixu (2. kapitola) a na podrobný popis hlavního zákaznického segmentu, na který se společnost soustředí (3. kapitola). Další část je věnována konkurenčnímu prostředí, ve kterém společnost působí. Součástí je podrobná analýza vybraných hlavních konkurentů (4. kapitola). 5. kapitola prezentuje výsledky provedeného marketingového průzkumu zaměřeného na zjištění spokojenosti uživatelů s manažerským systémem. V závěru práce jsou navrhnuty některé změny marketingové strategie a posouzeny jejich přínosy pro společnost (6. kapitola).
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 94 s., 10 příloh (27 s.)
Subject(s)
information system, marketing mix analysis, competitive environment, market segmentation, business intelligence, consolidation, strategic decision, marketing strategy, informační systém, analýza marketingového mixu, konkurenční prostředí, tržní segmentace, business intelligence, konzolidace, strategické rozhodnutí, marketingová strategie
Citation
ISSN
ISBN