Hra a její význam v předškolním věku

Title Alternative:Game and its Importance Preschoolers
Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Cílem bakalářské práce bylo popsat a porovnat hry a hračky v běžné mateřské škole, v mateřské škole Montessori a ve speciální mateřské škole. Dále bylo cílem zjistit jaký vliv má učitel na hru dítěte a porovnat jej ve všech třech typech mateřských škol. Zvolenými výzkumnými metodami byl dotazník a následný rozhovor s učiteli. Další výzkumnou metodou bylo pozorování. Výsledkem bakalářské práce bylo zjištění, že v každé mateřské škole je jiný přístup k dětem a v každé mateřské škole jsou jiné hračky. Jako problém v mateřských školách učitelé uvedli vysoký počet na třídu. Dalším zjištěním bylo, že temperament u dětí má velký vliv na výběr hry i hračky a v některých případech i hracích partnerů. Téměř každý učitel zastával svoji práci ve své mateřské škole a hájil si ji svými názory.
The aim of the Bachelor Thesis was to describe and compare games and toys in a nursery school, a Montessori kindergarten and a special kindergarten. It was also intended to find out what influence the teacher had on the child's play and to compare it in all three types of kindergarten.Selected research methods were a questionnaire and a follow-up interview with teachers. Another research method was observation.The result of the bachelor thesis was the finding that there is different access to children in every kindergarten, and there are other toys in each kindergarten. As a problem in kindergartens, teachers have introduced a high number of classes. Another finding was that temperament in children has a great influence on the choice of both games and toys and, in some cases, playing partners.Almost every teacher held his work in his nursery school and defended it with his views.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN