Specifika práce s bilingvními dětmi do 8 let věku ve volnočasovém zařízení

Title Alternative:Work specifications with bilingual children until 8 years of age in leisure time arrangements
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá specifiky práce s bilingvními dětmi do osmi let věku ve volnočasovém zařízení. Jejím cílem je definovat tato specifika a popsat vliv bilingvismu na sociální kompetence těchto dětí. Bakalářská práce se dělí na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na bilingvismus, bilingvní stát Belgii, volnočasové pedagogy a děti do osmi let věku. Důraz je kladen na specifika vývoje bilingvních dětí a jejich možné dopady na dítě a okolní prostředí, v kterém dítě žije. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum a dotazníkové šetření, jejichž výsledkem je desatero doporučení pro pedagoga volného času pracujícího s bilingvními dětmi.
This bachelor thesis is focused on the specifications of work with bilingual children until eight years of age in leisure time arrangements. The main aim is to define these specifics and describe an influence of bilingualism on the social competences of these children. The bachelor thesis is divided into two parts a theoretical and a practical. The theoretical part is focused on bilingualism, Belgium as a bilingual state, pedagogues of leisure time activities and children under eight years of age. The emphasis is placed on the specifics of the development of bilingual children and their possible impact on the child as well as the environment in which the child lives. The practical part is focused on qualitative research and questionnaire research, which results in ten recommendations for the pedagogue of leisure time who works with bilingual children.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN