Anglicky píšící autoři v čítankách pro 6. ročník ZŠ

Title Alternative:English Writing Authors in the Readers for the 6th Grade of Lower Secondary School
Abstract
Diplomová práce se zabývá anglicky píšícími autory v čítankách pro 6. ročník ZŠ. Sestavuje profil pubescentního čtenáře, popisuje čítanku jakožto edukační médium a představuje závazný kurikulární dokument RVP ZV. Cílem je zpracovat a vyhodnotit dílčí analýzu čítanek SPN, Fraus a Nová škola s ohledem na zastoupení anglicky píšících autorů a vytvořit výukové a metodické materiály použitelné při hodinách literární výchovy daného ročníku. Pracovní listy obsahují literární ukázky, úkoly a otázky včetně řešení, dále jsou opatřeny metodickými pokyny, které by měly usnadnit jejich využití ve výuce.
This Diploma Thesis covers English writing authors in the readers for the 6th grade of lower secondary school. It compiles a profile of a pubescent reader, it describes a reading-book as an educational medium and presents the official curricular document RVP ZV. The aim is to conduct and evaluate a partial analysis of the readers SPN, Fraus and Nová škola with regard to the representation of English Writing Authors and create educational and methodological materials usable in the literature classes of the stated grade. Each worksheet composes of literary texts, tasks and questions including the solution and provides methodological guidance which should make their use during the classes easier.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN