Aplikace konceptu Spatial Citizenship na příkladu základní školy na Liberecku

Title Alternative:Application of Spatial Citizenship concept exampled on primary school of Liberec region
Abstract
Diplomová práce se zabývá aplikací konceptu Spatial Citizenship v zeměpisném vzdělávání na základní škole. Práce se dále zaměřuje na možnosti vhodného využití geoinformačních technologií k podpoře prostorové gramotnosti a aktivního občanství žáka základní školy. Praktická část nabízí návrh terénního cvičení s využitím tabletů a návrh tvorby pocitové mapy s využitím Google mapy. Tato cvičení jsou zaměřena na rozvoj kompetencí aktivní komunikace, participace a navrhování možných změn ve vybrané lokalitě. Součástí této práce je také metodika pro učitele a výstupy žáků šestého a devátého ročníku základní školy. Metody byly ověřeny a výsledky jsou diskutovány.
This diploma thesis deals with the application of the concept of Spatial Citizenship in geographical education at lower secondary school. It also focuses on the possibilities of the proper use of geoinformation technologies to support spatial competence and active citizenship of lower secondary school pupils. The practical part involves a proposal of a terrain practice with tablets and a plan of an emotional map creation, using Google Maps. Both activities aim at the development of active communication and participation competence and suggestion of possible changes in a chosen locality. A methodology for teachers and outcomes of the pupils of sixth and ninth grade of lower secondary school are also a part of the thesis. These methods have been verified and the results are discussed.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN