Kvalita života žáků ZŠ ve vybraných obcích české části Euroregionu Nisa

Title Alternative:Quality of life of elementary school students in selected municipalities in the Czech part of the Euroregion Neisse
Abstract
Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice kvality života. Teoretická část se zabývá konceptem kvality života, jeho proměnami zájmu z historického hlediska, problematikou neexistence plausibilní definice, dimenzemi (se zaměřením na subjektivní rovinu) a měřením kvality života. Dále je pozornost věnována kvalitě života u dospívajících a jejímu ukotvení ve studiu geografie. Tohoto přehledu je dosaženo pomocí rešerše, komparace a kompilace odborné literatury a internetových zdrojů.Výzkumná část si klade za cíl prozkoumat a zhodnotit subjektivní vnímání kvality života u žáků 2. stupně základních škol ve vybraných obcích české části Euroregionu Nisa na základě dat získaných z dotazníkového šetření. Závěrečná část diplomové práce se zabývá shrnutím výsledků výzkumu.
This diploma thesis is about the quality of life. The theoretical part deals with the concept of quality of life, its changes of interest from a historical perspective, the issue of the lack of a plausible definitions, dimensions (with a focus on the subjective plane) and measurement of quality of life. Furthermore, the attention is given to the quality of life in adolescents and its anchoring in the study of geography. This review is achieved through research, comparison and compilation of scientific literature and Internet sources. The research section aims to explore and evaluate the subjective perception of the quality of life for pupils at the second grade of elementary schools in selected municipalities in the Czech part of the Euroregion Nisa based on data obtained from the survey. The final part of the thesis deals with the summary of the results of research.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN