Agresivita u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy

Title Alternative:Aggression in Children in Educational Institutions for Institutional and Protective Care
Abstract
Diplomová práce se zabývá agresivitou dětí ve školských zařízeních pro výkon ochranné a ústavní výchovy.Teoretická část práce objasňuje základní pojmy související s tématem. Zaměřuje se na agresivitu ve společnosti a následně ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Věnuje se vymezení základních pojmů, které úzce souvisí s danou problematikou, jako je agresivita, její příčiny, norma a odchylka, vliv společnosti a vliv rodiny na výskyt psychopatologie. Poruchy chování u dětí prezentuje z pohledu různých odborných autorů. Seznamuje čtenáře s institucemi zabývajícími se problémovou mládeží, s problematikou ústavní a ochranné výchovy a se zařízeními v nichž je ústavní a ochranná výchova vykonávána.Empirická část prezentuje výzkum. Výzkumným souborem byli pedagogičtí pracovníci z různých typů zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Ve výzkumu byla využita kvantitativní metodologie, technika dotazníkového šetření. Je doplněna obsahovou analýzou dokumentace a kazuistikami.Cílem diplomové práce je zjistit pohled pedagogů na agresivitu u dětí umístěných do školských zařízení pro výkon ústavní či ochranné výchovy a objasnit, zda se agresivita těchto dětí stupňuje a jaké jsou projevy agrese u dětí.
This thesis deals with aggressiveness of children in schools with protective and institutional care.Theoretical part explains basic terms related to this topic. It focuses on aggressiveness in society and subsequently on aggressiveness of children in schools with protective and institutional care.It defines basic terms which are closely connected with given issue, such as aggressiveness, causes of aggressiveness, norm and deviation, influence of society and influence of family on occurrence of psychopathology. It presents behavioural disturbances from point of view of different authors. It acquaints the readers with institutions dealing with problematic youth, with issues of protective and institutional care and with institutions, where protective and institutional care is practiced. Empirical part of this thesis presents research. The people working in educational institutions from different types of institutions dealing with protective and institutional care were in the research group. Quantitative methodology and questionnaires were used during the research. It was completed by documentation analysis and case history.The aim of the thesis is to determine the teachers' view on aggression of children placed in education facilities for institutional or protective care and to clarify whether aggression of children escalates and what are the manifestations of aggression of these children.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN