Zdravotní tělesná výchova na 1. stupni ZŠ

Title Alternative:Health physical education at primary school
Abstract
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření metodického materiálu pro výuku zdravotní tělesné výchovy pro 1. 3. ročník ZŠ. Na náhodně vybraných základních školách v Liberci bylo v listopadu 2015 provedeno anketní šetření, ze kterého vyplývá, že z 32 dotázaných učitelů má 75 procent z nich zájem o metodickou příručku zdravotní tělesné výchovy. Dále vyplynulo, že 79 procent dotázaných učitelů, kteří provádějí zdravotní tělesnou výchovu v hodinách, volí jako nejčastější formu provádění tělovýchovné chvilky. Na základě získaných dat byl vytvořen metodický materiál pro učitele na 1. stupni ZŠ. V metodické příručce je zahrnuto 40 kompenzačních cviků. Každý cvik obsahuje obrázek, popis,provedení, chyby, fyziologický účinek a říkanku, která doprovází cvik.
The main objective of this thesis is to create a handbook for teaching adapted physical education for 1st - 3rd year children of primary school. On randomly selecting elementary schools in Liberec, a questionnaire survey was performed in November 2015. Of the 32 teachers surveyed, 75 percent of them claimed an interested in a methodological guide for adapted physical education. In addition, of the 79 percent of teachers who perform physical health education in class, the most opted form of sports execution was, sports moments, wherethe activity took place in short bursts. Based on the data obtained, the methodical material was prepared for the teachers in first grade of primary school. The guidance document includes 40 compensatory exercises. Each exercise includes a picture, description, design, bugs, physiological effect and rhyme that accompanies exercise.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN