Hry založené na poloze pro terénní praktikum

Title Alternative:Location-Based Games for the Field Practicum
Abstract
Diplomová práce se zabývá didaktickým potenciálem her založených na poloze při podpoře terénního vyučování na základní škole. V práci je obsažena teorie geografického vzdělávání na základní škole. Dále se práce zabývá využitím ICT a metod GNSS se zvláštním zřetelem na GPS ve vzdělávání. Je popsán vývoj, fungování, etické a bezpečné používání polohových a navigačních přístrojů na příkladu technologie GPS. V práci lze najít popis fungování GPS navigace s vysvětlením všech funkcí. Jsou zde navrženy a popsány metodiky her založených na poloze s vlastními náměty her, které lze aplikovat v terénní výuce geografického vzdělávání. Hry se odlišují svou náplní a použitým technickým zařízením.
The thesis deals with the didactic potential of location based games in support of field work at the elementary school. The work includes the theory of geography education at elementary school. Furthermore, the work deals with the use of ICT and GNSS methods with special emphasis on the GPS in education. The development, operation, ethical and safe use of location and navigation devices is described on the example of GPS technology. The description of GPS navigation functioning with explanations of all the functions can be found in the work. Methodologies of location based games are proposed and described with own ideas of games which can be applied in fieldwork of geographic education. Games differ in contents and equipment.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN