Analýza marketingové komunikace podniku

Title Alternative:The Company Marketing Communication Analysis
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The author of this thesis concentrated on the topic of marketing communication. The aim of this thesis is to analyse a present level of marketing communication at Skoda Auto Company, s.c. and to evaluate individual marketing communication tools, to find possible weak points and suggest the improvement of company marketing communication. The introduction contains theoretical basis, definition of the terms ?marketing? and ?marketing communication? including specification of their functions. Next the thesis defines communication partners of the company and specifies links between marketing and communication mix, and characterizes individual communication tools. The separate part deals with marketing research and the process of deternination of aim groups by way of segmentation, targeting and positioning. In the second part Skoda Auto company, s.c. is characterized including its economic results, suppliers and competitors. Further chapters deal with analysis and evaluation of both internal and external marketing communication tools. Special attention is paid to internet marketing. Individual conclusions and concrete measures for improvement including their economic evaluation can be one of the impulses for making marketing communication of Skoda Auto Company more effective.
Autor diplomové práce se zaměřil na téma marketingové komunikace. Cílem této diplomové práce je analyzovat současnou úroveň marketingové komunikace společnosti Škoda Auto a.s., zhodnotit jednotlivé marketingové komunikační nástroje, nalézt případná slabá místa a navrhnout zlepšení marketingové komunikace společnosti. Úvodní část obsahuje základní teoretická východiska, definici pojmů marketing a marketingová komunikace včetně specifikace jejich funkcí. Dále práce vymezuje komunikační partnery firmy, specifikuje vazbu mezi marketingovým a komunikačním mixem a charakterizuje jednotlivé komunikační nástroje. Samostatná část je věnována marketingovému výzkumu a procesu stanovení cílových skupin prostřednictvím segmentace, targetingu a positioningu. V druhé části je charakterizována společnost Škoda Auto a.s. včetně jejích hospodářských výsledků, dodavatelů a konkurence. Další kapitoly se věnují analýze a zhodnocení interních a externích marketingových komunikačních nástrojů. Zvláštní pozornost je věnována internetovému marketingu. Jednotlivé závěry a konkrétní opatření pro zlepšení včetně jejich ekonomického vyhodnocení mohou být jedním z impulzů pro zefektivnění marketingové komunikace společnosti Škoda Auto.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 94 s., 29 s. obr. příloh
Subject(s)
marketing communication, marketing communication tools, communication partners, marketing research, aim groups, segmentation, targeting, positioning, suppliors, competitors, internet marketing, marketingová komunikace, komunikační nástroje, marketingový výzkum, cílové skupiny, segmentace, targeting, positioning, dodavatelé, konkurence, internetový marketing
Citation
ISSN
ISBN