Návštěvnost nákupních center v Liberci ve vztahu k nákupu oblečení

Title Alternative:Attendance of the Liberec shopping malls in relation to clothes shopping
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The thesis deals with the topic of attendance of shopping centres in Liberec and focuses on the perception of buying clothes by the visitors of these centres. The first part of this thesis is concerned with retail and its activities. The next part of the theoretic section engages the definition of the term ?shopping centre?, its origin and development. The current situation of the shopping centres in Liberec is also analysed here. Consequently, based on the survey, selected characteristics of four shopping centres are compiled there. An important element of the theoretical section is also a specification of the main aspects that influence the purchasing behaviour of the consumers. The content of the practical section is a marketing research, where the main attention was paid to the facts, about the visit rate of the Liberec inhabitants, who shop in shopping centres, and their relation to clothes purchase. The findings are then interpreted in the final summary of the research. Based on these facts, recommendations are then made for those clothing retailers, who are considering the possibility of placing their stores in any of the centres surveyed in Liberec.
Tato diplomová práce se zabývá návštěvností nákupních center v Liberci a soustředí se na vnímání nákupu oděvů návštěvníky v centrech uskutečněných. První část práce se zabývá rozborem maloobchodu a maloobchodní činnosti. Další část teoretického základu práce je věnována definování pojmu nákupní centrum, jeho vzniku a vývoji. V této části je také analyzován současný stav nákupních center v Liberci a následně jsou na základě provedeného průzkumu sestaveny charakteristiky čtyř vybraných nákupních center. Důležitou součástí teoretické části je i popis hlavních aspektů, které ovlivňují nákupního chování spotřebitelů. Náplní praktické části je marketingový výzkum, který se soustředí na zjištění faktů o návštěvnosti libereckých občanů v nákupních centrech a jejich vztahu k nákupu oděvů. Zjištěné skutečnosti jsou následně interpretovány v závěrečném shrnutí výzkumu. Na základě zjištěných faktů jsou následně sestavena doporučení pro maloobchodní prodejce s oděvy, kteří uvažují o možnosti umístění prodejny do některého ze zkoumaných libereckých center.
Description
katedra: KMG; přílohy: CD ROM; rozsah: 85
Subject(s)
shopping behavior, shopping center, market research, visits, clothing retail, nákupní chování, nákupní centrum, marketingový výzkum, návštěvnost, oděvní maloobchod
Citation
ISSN
ISBN