Cenová tvorba a její vliv na hospodářský výsledek

Title Alternative:Price making and its impact on the operating results
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Theoretical and methodological part: Price making from the view of theoretical economy, marketing and managerial accounting; influence of the market structure over the price making; factors which influence the pricing; methods and procedures of pricing, pricing strategies, costing technique. Application part: Analysis of pricing in the company Bronswerk Heat Transfer spol. s r.o., characteristic of the weak point, proposal of the decision leading to the optimization of the current state and recommendation to the management.
Teoreticko-metodologická část: tvorba ceny z pohledu ekonomické teorie, marketingu a vnitropodnikového účetnictví; vliv tržního prostředí na tvorbu ceny; faktory ovlivňující cenovou tvorbu, metody a postupy cenové tvorby, cenové strategie, kalkulační techniky. Aplikační část: analýza cenové tvorby ve společnosti Bronswerk Heat Transfer spol. s r.o., charakteristika slabého místa, návrh řešení vedoucího k optimalizaci současného stavu a doporučení managementu.
Description
katedra: KFÚ; rozsah: 77 s., 13 s. příloh
Subject(s)
price making, costing, costing model, market environment, cost pricing, demand pricing, competition pricing, marginal contribution, added value, information system, fixed costs, variable costs, indicative price, break-even point, margin of profit, cenová tvorba, kalkulace, kalkulační vzorec, tržní prostředí, nákladově orientovaná tvorba ceny, poptávkově orientovaná tvorba ceny, konkurenčně orientovaná tvorba ceny, příspěvek na režijní náklady, přidaná hodnota, informační systém, fixní náklady, variabilní náklady, směrná cena, bod zvratu, zisková přirážka
Citation
ISSN
ISBN