Podnik ve světle ekonomické krize z pohledu evoluce změn finančního reportingu společnosti

Title Alternative:The company in the light of the economic crisis emphasized on the company finance reporting evolution.
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The purpose of the thesis is to analyze the changes in the behavior of one particular company operating in the automotive industry. In the first few chapters I endeavour to further describe the emergence of economic crisis, its consequences related to the automotive market, then these negative consequences arising from the crisis applied to company Monroe Czechia Ltd., which operates in the motor vehicle industry as a supplier of shock absorbers and exhaust systems for casrs from all around the world. In addition to describing the basic financial indicators that measure the success of a company within its business. Emphasis will be on the development of these indicators, while one of their explanatory power and especially the crisis measures were needed, that the company underwent if wanted to remain competitive. Also the process when planning business objectives within company budget will be described. In conclusion, the ABC controlling model implementation will be mentioned, which the company believes will help to improve the current situation in the allocation of costs, not only in the production process and reach a more precise information on the consumption at each production activities.
Smyslem této práce je analyzovat změny v chování jedné konkrétní firmy, která působí v automobilovém průmyslu. V prvních kapitolách se budu snažit detailněji popsat vznik ekonomické krize, její důsledky vztažené především na automobilový trh a posléze tyto negativní konsekvence plynoucí z krize aplikovat na společnost Monroe Czechia s.r.o., která působí v automobilovém průmyslu jako dodavatel tlumičů pérování a výfuků pro automobily po celém světě. Dále se zaměřím na popsání základních finančních ukazatelů, které společnost v rámci měření úspěšnosti svého podnikání, sleduje. Důraz bude kladen jednak na vývoj těchto indikátorů, zároveň zmíním jejich vypovídací schopnost a především pak krizová opatření, která byla zapotřebí, aby firma podstoupila, pokud chtěla zůstat i nadále konkurenceschopná. Rovněž popíši i proces při plánování firemních cílů v rámci tvorby firemního rozpočtu. V samotném závěru je popsána implementace controllingového modelu ABC, o kterém je společnost přesvědčena, že pomůže zlepšit její aktuální situaci při alokaci nákladů nejen ve výrobním procesu a dosáhne tak přesnější informace ve spotřebě při jednotlivých výrobních aktivitách.
Description
katedra: KPE; rozsah: 87
Subject(s)
controlling, controller, planning/forecasting, cash flow, fixed costs, overheads, production costs, flexing, abc method, allocation of overhead and fixed costs, capital expenditure, inventory, receivables, payables, outsourcing, insourcing, cost center, financial indicators, profitability, controlling, controller, plánování, cash flow, fixní náklady, režijní náklady, výrobní náklady, metoda abc, flexování, alokace režijních a fixních nákladů, investiční výdaje, zásoby, pohledávky, závazky, outsourcing, insourcing, nákladové středisko, finanční ukazatelé, profitabilita
Citation
ISSN
ISBN