Příprava reklamní kampaně a jiné vhodné způsoby oslovení zákazníků při prodeji výrobku na vybraném zahraničním trhu.

Title Alternative:Preparation of an advertising campaign and other appropriate methods adressed to customers in product selling in a chosen foreign marketplace.
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
I consider in my work with questions for preparing of foreign advertising campaign for exported product and with other suitable methods, which are addressed to customers. Tendency of this work was an endeavour for proposal of the such advertising campaign, which will interesting for customers, which avails at least one of ``massive{\crq}q media, which was not too expensive with regard to implications of world´s financial crisis and it will abound nevertheless by good idea. This work forms two pivotal areas. It is concerned on theoretical part, where I suggested a preparing of foreign advertising campaign step by step with help of special literature and what that´s good to take care during a placing of advertising campaign abroad. A practical part is myself proposal, how effective, creative and how it is possible to set together the advertising campaign with low costs for Federal Republic Germany. A Tendency was here a researching of features of German customers, how advertising is for these customers most interesting, which media are for placing of the advertising the best and which organizations help to firms in advertising area. The biggest contribution of work with regard to resolution problems it can be to consider a finding of lot willing German (and Czech-German) organizations and agencies, which occupy by work and help to companies, which prepare the advertising campaign fully themselves.
V Bakalářské práci jsem se zabývala problematikou přípravy zahraniční reklamní kampaně pro exportovaný produkt a jiných vhodných způsobů oslovení zákazníků. Jejím cílem byla snaha o návrh takové reklamní kampaně, která bude pro zákazníky zajímavá, využije alespoň jedno z "masivních" médií, vzhledem k důsledkům finanční krize nebude příliš nákladná a přesto bude oplývat dobrým nápadem. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, kterou jsem s pomocí odborné literatury zjišťovala přípravu reklamní kampaně krok po kroku a na co je třeba dát si pozor při umístění reklamy v zahraničí. Praktická část je již vlastním návrhem , jak efektivně, kreativně a s nízkými náklady lze sestavit reklamní kampaň pro Spolkovou republiku Německo. Cílem zde bylo zkoumání vlastností německých zákazníků, jaká reklama je pro ně nejzajímavější, jaká jsou nejlepší média pro umístění reklamy a s jakými organizacemi pomáhajícími firmám v oblasti reklamy se lze v Německu setkat. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice je možno považovat nalezení spoustu ochotných německých (i německo-českých) organizací a agentur zabývajících se prací a pomocí v oblasti reklamy podnikům, které si připravují reklamní kampaň sami.
Description
katedra: KJB; přílohy: 1 CD; rozsah: 50 s., 12 s. příloh
Subject(s)
advertising campaign, segmentation of customers, tendencies, advertising budget, selection of media, effectiveness and a creativeness, measuring of effectiveness, personal selling, sales promotions, public relations, reklamní kampaň, segmentace zákazníků, cíle, reklamní rozpočet, výběr médií, efektivita a kreativita, měření účinnosti, osobní prodej, podpora prodeje, public relations
Citation
ISSN
ISBN