Marketing zdravotní pojišťovny v České republice

Title Alternative:Marketing of an Health Insurance Company in the Czech Republic
Loading...
Thumbnail Image
Date
2009
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá problematikou využití marketingu v oblasti zdravotní pojišťovny v České republice. První kapitola vymezuje základní pojmy zdravotního pojištění - definuje zdravotní pojistné, plátce pojistného, zdravotní pojišťovny, činnost a hospodaření zdravotních pojišťoven. Druhá kapitola je věnována marketingu služeb, který se zaměřuje na oblast pojišťovnictví, a závěry jsou aplikovány na oblast marketingu zdravotních pojišťoven. Třetí kapitola využívá získané poznatky pro analýzu marketingové strategie pobočky ZP MV ČR v Ústí nad Labem. Na základě vyhodnocení marketingové strategie jsou formulovány vlastní návrhy na zlepšení.
This thesis deals with marketing utilization within the health insurance management in the Czech Republic. In the first chapter of the thesis we can find basic concepts connected with health insurance - it defines the health insurance rate, payer of the rate, insurance companies, and their activity range and economy. The second chapter is dedicated to marketing services with a focus on the area of insurance. Conclusions of this chapter are applied to the area of marketing of insurance companies. The third chapter utilizes the obtained knowledge for an analysis of the marketing strategy in a branch of the insurance company of the Ministry of Internal Affairs in Ústí nad Labem. On the basis of the marketing strategy evaluation the author´s own proposals for improvement are presented.
Description
katedra: KPO; rozsah: 87 s., 20 s. obr. příloh
Subject(s)
veřejné zdravotní pojištění, zdravotní pojistné, zdravotní pojišťovny, marketing, marketingové nástroje, marketingový mix, komunikační mix, marketingová strategie, public health insurance, health insurance rate, health insurance companies, marketing, marketing instruments, marketing mix, communication mix, marketing strategy
Citation
ISSN
ISBN