Zkoumání přístupů studentů na univerzitě Huddersfield k nakupování učebnic přes internet

Title Alternative:Investigation of students' attitudes towards purchasing textbooks online at the University of Huddersfield
Loading...
Thumbnail Image
Date
2008
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Textbooks are very important tool of study material. However, a lot of researches showed the purchases of textbooks in bookstores have been declining not only in the UK. With the evolution of World Wide Web textbooks are also available through the Internet. Nevertheless, no research in the UK has been carried out so far to find out if online retailers could be the reason of declining interest in purchasing textbooks by typical retailers. The aim of this paper was therefore to investigate how online retailers are attractive in term of purchasing textbooks. Research was aimed to students at the University of Huddersfield at Higher Education. Students were addressed by means of questionnaire which was sent to their university email.
Učebnice jsou velice důležitým studijním materiálem. Nicméně, hodně výzkumů ukázalo, že nákupy učebnic v knihkupectvích klesají nejen ve Velké Británii. S rozvojem světa WWW stránek jsou učebnice rovněž dostupné přes internet. Nicméně nebyl ve Velké Británii dosud proveden žádný výzkum, který by zjistil, zda-li jsou internetoví prodejci důvodem klesajícího zájmu o nakupování učebnic u klasických prodejců. Účelem této práce proto bylo vyzjistit, jak jsou tito internetoví prodejci atraktivní co se týká učebnic. Výzkum byl zaměřen na studenty na univerzitě Huddersfield na Higher Education studiu. Studenti byli osloveni prostřednictvím dotazníku, který jim byl zaslán přes jejich univerzitní e-mail.
Description
katedra: KPE;
Subject(s)
consumer behaviour, textbook, customer, purchasing, encouraging factors, discouraging factors, internet, spotřebitelské chování, učebnice, zákazník, nakupování, motivující faktory, demotivující faktory, internet
Citation
ISSN
ISBN