Věrnost k obchodní značce: Srovnání věrnosti k obchodní značce mezi anglickými a českými univerzitními studenty. Při pohledu na používání mobilních telefonů

Title Alternative:Brand loyalty: The comparison of brand loyalty between English and Czech university students. In the view of using mobile phones
Loading...
Thumbnail Image
Date
2008
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
There is no company which would not try to gain as much loyal customers as possible. It is known, that having lot of loyal customers can guarantee the company some advantages in the market. Moreover, such customers mean repeat purchase, recommendation to other people as well as continuous sales. They ensure the stability of company, its higher market share and profitability. Over the time, loyal customers are supposed to become less price-sensitive and purchase more. However, the loyalty of individual consumer is influenced by his own characteristics and therefore, it is important for each company to know the needs and wants of all customers to keep them and become successful. This study is focused on brand loyalty of young people, more precisely of university students from the University of Huddersfield and the Technical University of Liberec. It examines their loyalty in the view of using mobile phones and investigates any factors that influence this loyalty. Furthermore, the research compares the both groups of students and their answers. The most similarities and differences as well as analyzing of hypotheses is introduced. Finally there is a discussion of presented results and some recommendation for the future study.
Dnes již neexistuje společnost, která by se nesnažila získat co možno nejvíce věrných zákazníků. Je známo, že pokud má společnost mnoho věrných zákazníků, zaručuje jí to jisté výhody na trhu. Navíc znamenají tito zákazníci pro společnost opakovaný nákup, doporučení ostatním lidem stejně jako neustálé tržby. Zákazníci zajišťují stabilitu společnosti, její vyšší podíl na trhu a také ziskovost. Postupem času se předpokládá, že se tito věrní zákazníci stanou méně citlivý na cenu a budou nakupovat více zboží. Nicméně věrnost každého individuálního spotřebitele je ovlivněna jeho vlastními charakteristickými rysy a pro všechny společnosti je tedy důležité znát potřeby a požadavky všech zákazníků, aby si je mohli udržet a stát se úspěšnými. Tato práce je zaměřena na věrnost k obchodní značce u mladých lidí, přesněji u studentů Univerzity v Huddersfieldu a Technické Univerzity v Liberci. Studie zkoumá věrnost studentů při používání mobilních telefonů a prošetřuje faktory, které mohou tuto věrnost ovlivnit. Dále je v tomto projektu provedeno srovnání obou skupin studentů a jejich odpovědí, jsou zde popsány největší podobnosti a rozdílnosti stejně jako analýzy několika hypotéz. Na závěr je uvedena diskuse zjištěných a předložených výsledků a několik doporučení pro budoucí výzkumy.
Description
katedra: KPE; přílohy: 1 CD; rozsah: 96
Subject(s)
brand loyalty, brand reputation, customers behaviour, profitability, comparison of the universities, věrnost k obchodní značce, reputace, chování spotřebitelů, profit, srovnání univerzit
Citation
ISSN
ISBN