Analýza farmaceutického trhu v ČR

Title Alternative:Analysis of Czech Pharmaceutical Market
Loading...
Thumbnail Image
Date
2008
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This dissertation analyses the pharmaceutical market in the Czech Republic. It defines the basic concepts, the distinguishing features of the medications market focused on medications as a specific type of goods. The thesis characterizes the situation on the pharmaceutical market in the past years until the present days. It highlights the pharmaceutical companies, their associations and also the other entities comprising said market. The thesis describes the medication distribution chain from the manufacturer to the patient. The dissertation incorporates the legislative changes brought about by Act No. 261/2007 Coll., on Stabilization of Public Budgets into the Health Service Department. Said changes concern especially the issue of the newly introduced registration fees, the act on generic substitution, the determination of maximum prices and the payment system in the Czech Republic. Finally, the thesis elaborates on the strategy of the pharmaceutical companies manufacturing original and generic medications and their role in the progress and development of new medications.
Diplomová práce analyzuje farmaceutický trh v České republice. Vymezuje základní pojmy, odlišnosti trhu léčivých přípravků se zaměřením na léčivé přípravky jako specifický druh zboží. Charakterizuje situaci farmaceutického trhu minulých let až po současnost. Klade důraz na farmaceutické společnosti, jejich asociace a dále na ostatní subjekty, které jsou součástí tohoto trhu. Popisuje distribuční řetězec léčivého přípravku od výrobce k pacientovi. Práce zahrnuje legislativní změny, které přinesl zákon č.261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů do resortu zdravotnictví. Jedná se o změny, týkající se především problematiky nově zavedených registračních poplatků, zákona o generické substituci, stanovování maximálních cen a úhradového systému ČR. Na závěr pojednává o strategii farmaceutických společností vyrábějících originální a generické léčivé přípravky a jejich úloze v pokroku a vývoji nových léčivých přípravků.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 84
Subject(s)
pharmaceutical market, pharmaceutical companies, medication, generic medication, original medication, drug policy, farmaceutický trh, farmaceutické společnosti, léčivý přípravek, generický léčivý přípravek, originální léčivý přípravek, léková politika
Citation
ISSN
ISBN