Strategická studie firmy ZPA Pečky a. s.

Title Alternative:Strategic study of the company ZPA Pečky Inc.
Loading...
Thumbnail Image
Date
2008
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Graduation work was processed in cooperation with firm ZPA Pečky Inc. which is already 55 years traditional producer of regulation and measuring device, electric switchboards and electric actuators. Company introduction is part of graduation work, after which follows chapter detailing situation analysis of contemporary and potential company markets and contemporary company policy using theoretic basis. After, I describe everything already concretely on the basis theoretic piece of knowledge. Below, I deal with development and SWOT analysis ZPA Pečky Inc. in practical parts. I{\crq}m coming-out as from theoretic basis that way and from internal company materials and personal tuition with employees in chapter. In final parts those graduation work is reviewed policy, provided certain recommendation for company and designed perhaps solving.
Tématem této diplomové práce je Strategická studie firmy ZPA Pečky a. s. Diplomová práce byla zpracována ve spolupráci s firmou ZPA Pečky a. s., která je již 55 let tradičním výrobcem regulačních a měřících přístrojů, elektrických rozváděčů a elektrických servomotorů. Součástí diplomové práce je představení společnosti, po které následuje kapitola popisující situační analýzu současných a potenciálních trhů firmy a současnou strategii firmy s použitím teoretických podkladů. Poté na základě teoretických poznatků popisuji vše již konkrétně. V praktické části se dále zabývám vývojem a SWOT analýzou firmy ZPA Pečky a. s. V této kapitole se vychází jak z teoretických podkladů, tak i z interních materiálů společnosti a osobních konzultací s jejími pracovníky. V závěrečné části této diplomové práce je zhodnocena strategie, poskytnuta určitá doporučení pro firmu a navržena možná řešení.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 99 s., 33 s. obr. příloh
Subject(s)
company, economic results, quality, communication, competition, legislation, marketing mix, marketing strategy, client, industrial market, market segmentation, swot analysis, customer, firma, hospodářské výsledky, jakost, komunikace, konkurence, legislativa, marketingový mix, marketingová strategie, odběratel, průmyslový trh, segmentace trhu, swot analýza, zákazník
Citation
ISSN
ISBN