Internetové obchodování

Title Alternative:Internet trading
Loading...
Thumbnail Image
Date
2008
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The diploma thesis is focused on a relatively young branch of marketing, namely Internet trading. Purpose of this work is to explore wide spectrum of the Internet shops, analyze their strong and weak spots, conclude advantages and disadvantages and consequently propose a solution for all problems and drawbacks, which result from trading on a digitized level. The thesis consists of two major parts. Theoretical part concentrates mainly on a relatively short history of the Internet itself, investigates its possibilities and particularly analyses all benefits of using the Internet by marketing experts. The following practical part is aimed at analyzing several Internet shops from various branches. The goal is to highlight their pros and cons, summarize them and use the conclusion to develop a marketing-based guide for creating an one´s own Internet shop.
Diplomová práce se zabývá relativně mladým odvětvím marketingu, a to internetovým obchodováním. Cílem práce je prozkoumat široké spektrum internetových obchodů, analyzovat jejich silné a slabé stránky, shrnout výhody a nevýhody všech obchodů a následně navrhnout řešení všech problémů a nevýhod, které plynou z obchodování na digitalizované úrovni. Práce je složena ze dvou stěžejních částí. Teoretická část se koncentruje především na relativně krátkou historii Internetu, zkoumá jeho možnosti a podrobně rozebírá způsoby, jakými může být Internet nápomocen marketérům. Následná praktická část se zabývá užším výběrem několika málo internetových obchodů z různých spotřebních odvětví a vyzdvihuje jejich klady a zápory, které v závěru rekapituluje a analyzuje, aby napomohla vzniku marketingovému postupu k vytvoření vlastního internetového obchodu.
Description
katedra: KMG; rozsah: 92 s.
Subject(s)
internet, online shop, customer, product, payment, freight service, sales returns, registration form, communication, security, internet, internetový obchod, zákazník, produkt, platba, doprava zboží, reklamace, registrace, komunikace, bezpečnost
Citation
ISSN
ISBN