Strategie návrhu webové prezentace organizace

Title Alternative:The strategy of suggestion the organization's web presentation
Loading...
Thumbnail Image
Date
2008
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The strategy of suggestion the web prezentation covers several important steps. At first it is necessary to recognize constituent criteria of successful web presentation, which should be particularly pointed on the quality content, usability of pages. Further it is necessary to remember also the handicaped users of internet, to optimize the pages for the search engines and to choose the convenient type of the internet conection. The next step will be the determination of metrics for the evaluation of successfulness the presentation. There will be executed the anlysis of the internet users, analysis of visitors ad the analysis of competitors. At the end we proceed to the very suggestion of strategy. There we will create the graphic propsal, wich will be translated together with texts to the HTML (Hyper Text Markup Language), further we consider the eventuality of utilization the graphics effects as such as pictures and animation. If the organizations target is to appeal with its presentation also the foreigners, then the translation into foreign languge will follow. Last but not least i tis necessary to consider the convenient form of webhosting.
Strategie návrhu webové prezentace zahrnuje několik důležitých kroků. Nejprve je nutné zvážit jednotlivá kritéria úspěšné webové prezentace, která by se měla zaměřit zejména na kvalitní obsah, použitelnost stránek, dále je nutné při tvorbě internetových stránek pamatovat i na hendikepované uživatele internetu, optimalizovat stránky pro vyhledávače a zvolit vhodný typ internetového připojení. Dalším krokem potom bude stanovení metrik pro hodnocení úspěšnosti prezentace. Zde se provede analýza uživatelů internetu, analýza návštěvníků a analýza konkurence. A nakonec přikročíme k samotnému návrhu strategie. Zde vytvoříme přímo grafický návrh, který je následně společně s texty převeden do jazyka HTML (Hyper Text Markup Language), dále zvážíme možnost využití grafických efektů jako jsou například obrázky a animace. Pokud má organizace za cíl oslovit svou prezentací i jinak mluvící návštěvníky, následuje překlad do cizího jazyka. V neposlední řadě je nutné zvážit vhodnou formu webhostingu.
Description
katedra: KIN; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 50 s
Subject(s)
code, competition, menu, navigation, browser, understandability, briefness, pages, user, valid, search engine, webdesigner, webhosting, customer, kód, konkurence, menu, navigace, prohlížeč, srozumitelnost, stručnost, stránky, uživatel, validní, vyhledávač, webdesigner, webhosting, zákazník
Citation
ISSN
ISBN