Činnosti marketingového oddělení sportovního klubu

Title Alternative:Activities of Marketing Department of a Sports Club
Loading...
Thumbnail Image
Date
2007
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This diploma thesis should provide comprehensive information about marketing issues in sports environment and it should also become a source for further study. The aim is to describe the significance of marketing department in sport and clarify its importance in raising needed money and other resources for managing the clubs. The main task of this diploma thesis is to identify performed marketing activities in sports environment. This piece of work focuses mainly on football clubs, but other sports branches representing team sports in Liberec region are also compared. An integral part of the diploma thesis are recommendations for marketing activities improvement of individual sports clubs.
Vyhotovená práce by měla poskytnout ucelené informace k problematice marketingu ve sportovním prostředí a měla by se také stát podkladem pro další odborné studium. Záměrem je popsat význam marketingového oddělení ve sportu a objasnit jeho důležitost v získávání potřebných financí a jiných prostředků pro hospodaření klubu. Hlavním úkolem této diplomové práce je konkrétněji identifikovat vykonávané marketingové činnosti ve sportovním prostředí. Tato práce se zaměřuje především na fotbalové kluby, ale porovnávána jsou také jiná sportovní odvětví kolektivních sportů v Libereckém kraji. Nedílnou součástí diplomové práce jsou doporučení pro zlepšení marketingových aktivit jednotlivých sportovních klubů.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD; rozsah: 106 s., 37 s. příloh
Subject(s)
marketing, sport, marketing department, sports club economy, sports club finance, marketing activities, marketing, sport, marketingové oddělení, hospodaření klubu, financování klubu, marketingové aktivity
Citation
ISSN
ISBN