Postavení značky Škoda Auto na českém trhu

Title Alternative:The Škoda Auto company´s brand possiton on the Czech market
Loading...
Thumbnail Image
Date
2007
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The main subject of this diploma thesis is to find out possition of the Škoda Auto company on the Czech market. This work obtains means, way and methods how to create valuable marketing research and results in the last part of the work. The first part of this work deals with the introduction of the Škoda Auto company, its history, management and organization of the company and also with the Škoda Auto group. Second, theoretical part concerns information about branding, brand and its possiton on the market. This part describes theory of brand problemacy, brand´s value and valuation and a brand building strategy on the market. The main goal of the third part is to characterize car market. There is also information about the Škoda Auto company´s products on the Czech and world market. strategy marketing research, its definition, instruments and especially with the process of the research. The following practical part describes marketing research conducted on the Škoda Auto company´s possition on the Czech car market. At the end of this part, there are findings and interpretation of received information. All the facts that can describe company´s possiton on the market are summarized in clearly organized diagrams and tables. Some observations from the research regarding ways of improving or fortifing the possition of the Škoda Auto company on the market are mentioned in the conclusions of this work.
Předmětem této diplomové práce bylo zjištění pozice značky Škoda Auto na českém trhu. Za tímto účelem byl proveden marketingový výzkum a také popis současného stavu na českém trhu s automobily. Diplomová práce prezentuje koncepci a metodologii výzkumu a v závěrečné části i výsledky výzkumu. Úvodní část je věnována seznámení se společností Škoda Auto, její historií, řízením a organizací společnosti a také se skupinou Škoda Auto. Na úvodní část navazuje část teoretická, ve které je popsána značka a její pozice na trhu. Teoretické vymezení značky obsahuje problematiku značky, hodnotu značky, oceňování značek a strategie značek při budování silné pozice na trhu. Ve třetím oddílu této práce je popsána charakteristika automobilového trhu a také jsou zde zmapovány produkty značky Škoda Auto na českém a světovém trhu s automobily. Čtvrtá část obsahuje vlastní výzkum postavení značky Škoda na trhu. Na konci této části této práce je vyhodnocení a prezentace výsledků výzkumu. V přehledných grafech a tabulkách je prezentována pozice značky na českém automobilovém trhu. V závěrečné části jsou pak shrnuta vyhodnocená data a navrženy doporučení, které by mohly pozici značky Škoda Auto na českém trhu vylepšit či posílit.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1. Dotazník konečná verze, 13 stran 2. Tabulka vyhodnocení otázky č. 14 z dotazníku hodnocení charakteristik, 1 strana; rozsah: 78 s., 12 s. obr. Příloh
Subject(s)
brand, logotype, value, identity, picture, car market, possition, competition, strategy, research, značka, logo, hodnota, identita, obraz, automobilový trh, pozice, konkurence, strategie
Citation
ISSN
ISBN