Strategie výběru produktu na základě akceptace přání zákazníků

Title Alternative:STRATEGY FOR SELECTING THE PRODUCT ON THE BASIS OF CUSTOMERS´ ACCEPTANCE
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This thesis refers to the strategy of choosing a product in the selected market segment. Textiles shirt with intelligent effects Active Comfort, Freshness and Lasting Color was chosen. Market with working clothes was selected as the appropriate market segment. It was presupposed that the product would have wide application there. Subsequently, it would be possible to expand the product to the market for sports clothing. Final consumer market research was evaluated and due to it customer needs and wishes were identified and the appropriate marketing mix was chosen. Addressing the companies, collaboration with an Internet portal called textil-eshop.cz on behalf of Swisscolor, Ltd. was made. Therefore it was necessary to do a SWOT analysis of the Internet competition. Finally, the marketing strategy was done and the suitable forms of distribution and sales were chosen. The animation is the final output which leads to an offer of sales and informs a customer about the product.
Zadání diplomové práce se vztahuje ke strategii výběru produktu ve zvoleném segmentu trhu. Vybrán byl textilní produkt, tričko s inteligentními efekty active comfort, freshness a lasting color. Jako vhodný segment trhu byl zvolen trh s pracovními oděvy. Předpokladem bylo, že by zde našel největší uplatnění. Následně by bylo možné expandovat i na trh se sportovním ošacením. Byl vyhodnocen průzkum trhu konečného spotřebitele, díky němuž byly zjištěny přání a potřeby zákazníka a vybrán vhodný marketingový mix. Při oslovení firem vznikla spolupráce s internetovým portálem textil-eshop.cz v zastoupení firmy Swisscolor, s. r. o. Bylo tedy nutné vytvořit SWOT analýzu internetové konkurence. Nakonec byla vypracována marketingová strategie, s vhodným výběrem formy distribuce a prodeje. Konečným výstupem je animace, která vede k nabídce prodeje a seznámení zákazníka s výrobkem.
Description
katedra: KHT; přílohy: 1 CD; rozsah: 64s., 24 s. obr. příloh.
Subject(s)
textile products, intelligent effects, marketing, market research, marketing mix, swot analysis, marketing strategy, textilní produkt, inteligentní efekty, trh, průzkum trhu, marketingový mix, swot analýza, marketingová strategie
Citation
ISSN
ISBN