Obal dámských punčoch jako informační a komunikační prostředek

Title Alternative:Packaging of ladies stockings as communication and information means
Loading...
Thumbnail Image
Date
2009
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The theme of my bachelor thesis is focused on packaging of ladies stockings as communication and information means. This work deals with the influence of package on buying habits of ladies stockings. There are target group of ladies in the age of category from twenty to fifty five years who wears ladies stockings as dress code in their job. There are introduced the company Aries, a.s. in the first part which deals with producing of the high quality ladies stockings and describing their range of goods and explained special modifications, which increase utility value of this goods. The aim of my bachelor thesis was to analyse the market research in the practical part. The market research has found it out how this part of specified consumers segment perceive package and which parameters are the most important in the process of buying ladies stockings and what role package plays. Furthermore was to introduce new design packaging of ladies stockings in order to speak more to the finite consumer and based on the facts analysed in the marketing research in the last part of this thesis.
Jako téma mé bakalářské práce jsem si zvolila obal dámských punčoch jako komunikační a informační prostředek. Tato práce se zabývá vlivem obalu na konečného zákazníka při koupi dámských punčoch. Cílovou skupinou jsou ženy ve věkové kategorii dvacet až padesát pět let, které nosí punčochového kalhoty na základě normy oblékání ve svém zaměstnání. Bakalářská práce v první části seznamuje čtenáře s firmou Aries, a.s., která se zabývá výrobou vysoce kvalitního punčochového zboží. Dále je představen sortiment produktů a speciální úpravy, které zvyšují užitnou hodnotu těchto produktů. Cílem bakalářské práce bylo provést marketingový průzkum, kterému jsem se věnovala v praktické části. Marketingový průzkum zjišťoval, jak určený segment spotřebitelů obal vnímá, jaké rozhodující faktory jsou pro nákup dámského punčochového zboží pro ně určující a jaký vliv zde obal hraje. V poslední části práce byly představeny nové designy obalů dámských punčoch za účelem oslovení většího počtu konečných spotřebitelů a to na základě zjištěných výsledků z marketingového průzkumu.
Description
katedra: KHT; přílohy: CD ROM; rozsah: 50 s., 13 s obr. příloh
Subject(s)
product, package, marketing strategy, special modification, market research, produkt, obal, marketingová strategie, speciální úpravy, marketingový průzkum
Citation
ISSN
ISBN