Charakteristika trojrozměrného projektování oděvů s využitím software GERBER - AccuMark a V-Stitcher a jeho ověření na vybraném druhu oděvního výrobku

Title Alternative:The characteristic of 3D wear projecting with utilization of software by GERBER - AccuMark and V - Stitcher company and its verification on chosen kind of wear product
Loading...
Thumbnail Image
Date
2007
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Bakalářská práce se zabývá vytvořením 3D oděvu na virtuální postavě v programu AccuMark V-Stitcher a vytvořením oděvních simulací. Úvodní část práce se zabývá problematikou zobrazení v dvojrozměrném a trojrozměrném prostředí, grafikou a animací. Dále je zde uvedena charakteristika firmy Gerber Technology, jeho produktů AccuMark a V-Stitcher. V praktické části je vypracován projekt dámského kostýmu v programu AccuMark s následným transportem střihové dokumentace do 3D programu AccuMark V-Stitcher a výsledným zobrazením oděvu na postavě s možnostmi simulace některých oděvních doplňků na oděvní výrobek ( např. aplikace kapsy, knoflíku, a simulování stehu).
The aim of bachelor work is to create 3D model of the dress based on virtual stature in AccuMarkV-Stitcher programme, include creating simulations of the dress. There is discussion of 2D and 3D projection, graphics and animation at the beginning of this work. Followed by Gebner Technology company characteristics with its products Accumark and V-Stitcher. In the practical part of Bachelor work is created female dress project in programme Accumark and its import of design documentation into the 3D programme Accumark V-Stitcher. In the end there is final projection of dress based on stature, with posibility to add some clothing accessories to original dress, such as pocket, buttons or stitch simmulation.
Description
katedra: KKV;
Subject(s)
v-stitcher, accumark, gerber technology, digitalizace, počítačová animace, 2d a 3d simulace, virtuální animovaná postava, v-stitcher, accumark, gerber technology, digitizing, computer animation, 2d and 3d simulation, virtual figure, avatar
Citation
ISSN
ISBN