Výběr zahraničního trhu a volba obchodní metody vybrané firmy

Abstract
Cílem této diplomové práce bylo na základě teoretické rešerše a zjištění z analytické části provést hodnocení procesu výběru zahraničních trhů a forem vstupů u vybrané firmy a navrhnout řešení pro tento proces.V této práci bylo zjištěno, že vybraná firma k procesu výběru zahraničních trhů a forem vstupu přistupuje nesystematickým způsobem a využívá především zkušeností svého personálu. Z tohoto důvodu byl z teoretické rešerše vybrán model výběru zahraničních trhů a forem vstupu MEMS. Na základě tohoto modelu pak proběhlo určení významných atributů, které mají vliv na daný proces výběru u vybrané firmy. Z této selekce významných atributů byl poté sestaven rámec pro identifikaci nejvhodnější kombinace zahraničního trhu a formy vstupu. Tento rámec by měl sloužit firmě jako systémové řešení výběru zahraničních trhů a forem vstupu.
The aim of this thesis is to evaluate the process of foreign market and entry mode selection of a selected company and design a solution for this process. The evaluation and solution design will be based upon literature review, and findings from analytical part of this paper.Findings of this study showed that the selected company is using a non-systematic approach to foreign market and entry mode selection process and bases this process primarily on experience of its staff. Therefore, a market and market entry mode selection model (MEMS) was chosen from the literature review. According to this model, several important attributes that have an influence on the selection process of the selected company have been chosen. From this selection, a framework for identification of the most suitable combination of foreign market and entry mode was developed. This framework should serve the company as a systematic solution to the foreign market and entry mode selection process.
Description
Subject(s)
Internacionalizace podniku, výběr zahraničního trhu, volba obchodní metody, výběr formy vstupu na zahraniční trh, model MEMS, Internationalization, foreign market selection, entry mode selection, MEMS model
Citation
ISSN
ISBN