Zvyšování konkurenceschopnosti střední školy

Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bakalářská práce definuje pojem konkurenceschopnost a možnosti jejího zvyšování. Následně charakterizuje systém středního vzdělávání v České republice a konkrétně v Libereckém kraji. Pozornost je věnována Vyšší odborné škole mezinárodního obchodu a Obchodní akademii sídlící na Horním náměstí v Jablonci nad Nisou. Dále je představena SWOT analýza školy a možnosti zvyšování konkurenceschopnosti mezi ostatními středními školami. Jednou z nich je vylepšení designu stánku školy na veletrhu Educa v Liberci a Burze Amos v Jablonci nad Nisou, kde se škola prezentuje. Dále je kladen důraz na zdokonalení informačních letáků tak, aby byly pro potenciální uchazeče poutavější a zajímavější. Z počtu podaných přihlášek na školu vyplývá, že se počet zájemců zvýšil, oproti předchozímu roku, a proto lze nabývat dojmu, že navržené změny vedly ke zvýšení konkurenceschopnosti školy a tedy i většímu počtu přihlášených žáků.
The Bachelor Thesis deals with the competitiveness of schools and possible ways to increase their chances against other schools. It also characterizes the secondary school system in Liberec region in the Czech Republic. Higher Vocational School of International Trade and Business Academy in Jablonec nad Nisou was chosen for this study. School's SWOT analysis is presented along with ways to increase competitiveness among other secondary schools. One of these is the improvement of school website for school fair Educa in Liberec and Market Amos in Jablonec nad Nisou, where the school is processed and the improvement of information leaflet so it is more interesting for the students. The proposed changes probably increased the competitiveness of the school because the number of submitted applications was higher than the year before.
Description
Subject(s)
Burza Amos, konkurenceschopnost, střední vzdělávání, SWOT analýza, veletrh Educa, Vyšší odborná škola mezinárodního obchodu a Obchodní akademie, Market Amos, competitiveness, secondary education, SWOT analysis, school fair Educa, Higher Vocational School of International Trade and Business Academy
Citation
ISSN
ISBN