Specifika obchodního zastoupení zahraniční firmy v České republice

Abstract
Bakalářská práce na téma specifika obchodního zastoupení zahraniční firmy v České republice se zabývá problematikou provázaného vztahu určitých obchodních metod v mezinárodním obchodě, zejména pak obchodního zastoupení a distributora. Pro tuto práci byla vybrána společnost působící v České republice, která má uzavřenou smlouvu o exkluzivním zastoupení s dvěma německými výrobními závody. Hlavní náplní teoretické práce bude přiblížit pojmy distributor a obchodní zastoupení, popsat jeho charakteristické prvky a možné rozdělení na výhradní a nevýhradní zastoupení. Cílem této práce je srovnání prostředníka a zprostředkovatele v mezinárodním obchodě v praxi, tedy distributora s obchodním zastoupením. V praktické části je provedena analýza činnosti zvolené společnosti, v rámci této analýzy jsou představeny i oba výrobní závody, s kterými společnost spolupracuje na základě smlouvy o exkluzivitě. Z exkluzivní smlouvy jsou popsány zásadní body, které se týkají dané problematiky. Z těchto bodů je zřejmé, že díky působení na mezinárodním trhu je obtížné zvolenou společnost zcela jasně zařadit do určité obchodní metody, jelikož se tyto metody v praxi v určité oblasti rozcházejí v porovnání s teoretickým zařazením, které vyplývá z odborných rešerší a publikací.
This bachelor dissertation on the specifics of the business representation of foreign companies in the Czech Republic deals with the interconnection of business methods in international trade, particularly a commercial representation and distributor. A company operating in the Czech Republic with a current contract for the exklusive representation of two German production plants has been chosen for the paper. Main task will be to given an idea of the terms distributor and business representation and to describe its characteristic elements and possible division into exklusive and non-exlusive representation. The goal of this dissertation is a comparison of a mediator and faciliator in international trade in practice, which means the distributor with the business representation. In the practical part, analyses of the activities of the chosen company are conducted. These analyses also present both production plants which the company collaborates with on the basis of an exklusivity contract. The key points of the exklusive contract which relate to the given issue are described. From these points, it is apparent that, as reset of operations on the international market, it is very difficult to clearly classifity the chosen company into one specific business method, since in practice these methods diverge in the comparison from the theoretical classification based on written publications.
Description
Subject(s)
Obchodní zastoupení, distributor, Egeplast, společnost Gerex Liberec, obchodní zástupce, prostředník, zprostředkovatel, exkluzivita, licence, Commercial representation, distributor, Egeplast, company Gerex Liberec, business representatives, mediator, facilitator, exclusivity, licence
Citation
ISSN
ISBN