Proměny vnímání československých a amerických žen v letech 1945 - 1970 v reklamě a v médiích

Abstract
Tato práce si klade za cíl porovnat rozdíly či shodné prvky ve vývojivnímání ženy v Československu a v USA na základě reklamy zobrazenév dobových periodikách mezi lety 1945 až 1970. Zjišťuje, zda vůbec, a pokud ano,tak jakým způsobem, se reklamní průmysl zapojil do budování představ o postaveníženy ve společnosti. Zároveň tato diplomová práce podává zprávu o typu a stylizacireklam uveřejňovaných v rámci dvou podobně zaměřených amerických periodik,která se od sebe lišila cílovou etnickou skupinou. Za pomoci analýzy konkrétníchreklam v daném období poukáže také na rozdíly v sociálněekonomickém vývojiobou států.
This thesis aims to compare the differences and similarities in developmentof perception of women in Czechoslovakia and in the USA, based on imagery usedin printed media advertising between years 1945 and 1970. It examines whether theadvertisement industry influenced the public perception of women and their role insociety and if so then in what manner. At the same time this thesis compares thetype and style of typical advertisements in two similar US magazines aimed atdifferent ethnic groups. Analyzing specific examples of advertisements alsoillustrates the differences in socioeconomic development between Czechoslovakiaand the USA in the given time period.
Description
Subject(s)
ČSR, USA, žena, reklama, feminismus, Life, Ebony, Popular Mechanics, Vlasta, Mladý svět, Svět motorů, Czechoslovakia, USA, woman, advertisement, feminism, Life, Ebony, PopularMechanics, Vlasta, Mladý svět, Svět motorů
Citation
ISSN
ISBN