Specifika vzdělávání romských žáků na základní škole

Abstract
Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání romských žáků na základní škole. Cílem práce je zjistit, s jakými vzdělávacími problémy se u romských žáků učitelé setkávají a současně, jak je možné tyto problémy překonávat. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a je prodiskutovaná problematika postavení romské menšiny z historického a současného hlediska. V dalších kapitolách jsou rozebrány specifika romských žáků, ke kterým by měli učitelé přihlížet. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkumné šetření realizované rozhovory s učiteli prvního a druhého stupně jedné základní školy.
The diploma thesis deals with the issue of education of Roma pupils at elementary school. The aim of the thesis is to find out, what learning difficulties Roma pupils might face and how it is possible to overcome them. The theoretical part defines the basic terms, and discusses the social status of the Roma minority in the historical and contemporary point of view. The next chapters contain specifics that teachers should take into account. The empirical part of the thesis includes a qualitative research in which interviews are realized with the primary and lower-secondary school teachers.
Description
Subject(s)
Rom, romský žák, vzdělávací potřeby, vzdělávání, základní škola, Roma, roma pupil, education needs, education, elementary school
Citation
ISSN
ISBN