Rytmizace ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Cílem této práce je sestavení rytmizovaného programu pro výuku anglického jazyka pro žáky 5. ročníku a jeho využití v praxi. Závěrečná práce si klade za úkol zjistit, zda zavedení rytmizace do výuky anglického jazyka na 1. stupni ZŠ přispívá ke zlepšení výslovnosti žáků, zvláště pak přízvuku (slovního i větného) a intonace, k efektivnějšímu osvojení slovní zásoby, zafixování větných struktur a k plynulému rozvoji jazykových kompetencí.
The aim of this theses is to compile a rhythmic program for teaching English to the 5th graders and its use in practice. The theses aims to de-termine whether the introduction of rhythmization in English teaching at primary school contributes to improving pupils pronunciation especially accent (sentence and verbal one), intonation, more effective vocabu-lary acquisition, fixing sentence structures and smooth language devel-opment.
The aim of this theses is to compile a rhythmic program for teaching English to the 5th graders and its use in practice. The theses aims to de-termine whether the introduction of rhythmization in English teaching at primary school contributes to improving pupils pronunciation especially accent (sentence and verbal one), intonation, more effective vocabu-lary acquisition, fixing sentence structures and smooth language devel-opment.
Description
Subject(s)
Rytmizace, chanty, říkadla, rýmy, básničky, výslovnost, intonace, slovní zásoba, Rhythmization, chants, rhymes, poems, pronunciation, intonation, vocab-ulary