Užívání biblických výrazů ve vybraných textech současného publicistického stylu

Abstract
Záměrem této práce je představit publicistický styl, vymezit ho mezi ostatními styly a zaměřit se na jeden z jeho specifických jazykových prostředků, kterým jsou biblismy. Na základě konkrétních příkladů práce nabízí ukázky nejen toho, jak zmíněné biblismy podléhají aktualizačním tendencím, ale také toho, jak se význam jejich užívání mění. Analytická část poté nabízí konkrétní publicistické texty, na kterých všechny tyto tendence dokládá, a porovnává je s významem užití biblismů ve dvou křesťanských časopisech.
The intention of the thesis is to introduce publicist style of writing among other styles and to focus on one of its specific language means, which is biblicism. Upon specific examples will be demonstrated how those means are impacted by updating tendencies and how its original meanings change. Analytical part shows particular publicistic texts, that proves the tendencies and compares the meaning of these terms with others used in Christian magazines.
Description
Subject(s)
Styl, publicistický styl, žurnalistika, publicistika, analytický styl, frazémy, biblismy, zpráva, komentář, interview, analýza, Style, publicist style, journalims, analytic style, idioms, biblicism, news, news report, comment, interview, analysis
Citation
ISSN
ISBN