Strategický plán podnikání vybraného rodinného podniku

Abstract
Bakalářská práce se zabývá tématem strategického rozvoje rodinného podniku. První část popisuje teorii dané problematiky a druhá část se věnuje strategické analýze konkrétního podniku s ohledem na návrh a vypracování strategie rozvoje. V rámci strategické analýzy je provedena podrobná externí a interní analýza, která je shrnuta v rámci analýzy SWOT a jejího kvantifikovaného vyhodnocení. Také je zde zhodnocena vitalita podniku. Na základě získaných dat je zhodnocena stávající strategie firmy, navrhnut postup pro rozšíření a úpravu strategie a provedeno vyhodnocení navrhnutých změn s ohledem na rozvoj společnosti.
The subject of this thesis is the strategy development of a family business. The first part describes the theory of the issue and the second part deals with the strategy analysis of a particular company with a regard to the propose and elaboration of development strategy. As part of the strategic analysis, a detailed one is performed external and internal analysis, which is summarized in the SWOT analysis and its quantified evaluation. The vitality of the company is also evaluated here. Based on the obtained data, the current strategy of the company is evaluated, proposed procedure for enlargement and adjustment of the strategy and evaluation of the proposed changes with regard to the development of the company.
Description
Subject(s)
rodinný podnik, SWOT analýza, konfrontační matice, strategie podniku, vitalita, family business, SWOT analysis, confrontation matrix, business strategy, vitality
Citation
ISSN
ISBN