Vodácká turistika

Abstract
Bakalářská práce je zaměřena na vodáckou turistiku v České republice a představení podnikatelského subjektu, který v dané oblasti působí, s následnými doporučeními pro daný podnik. Teoretická část se zaobírá vymezením cestovního ruchu a jeho specifickými formami. Jako specifická forma cestovního ruchu je dále více popsána vodácká turistika, tedy její historie, materiálně-technická základna a lokalizační faktory. V praktické části je představen podnikatelský subjekt a jeho konkurence, u kterého je provedena SWOT analýza. Dále se za pomoci dotazníkového šetření zkoumají obecné informace ohledně chování vodáků a jejich preferencí. Na závěr jsou na základě výsledků dotazníkového šetření a situační analýzy představeny návrhy řešení pro zlepšení pozice podnikatelského subjektu na trhu.
The bachelor thesis is focused on water tourism in the Czech Republic and the introduction of a business entity that operates in the area, with subsequent recommendations for the company. The theoretical part deals with the definition of tourism and its specific forms. As a specific form, water tourism is further described, i.e. its history, material and technical base and localization factors. In the practical part, there is an introduction of the company and its competitors, where SWOT analysis is performed. It is followed by general information about behavior of paddlers and their preferences, examined via questionnaire survey. Lastly, based on the situational analysis and the results of the questionnaire survey, proposals for solutions to improve the company's position in the market are presented.
Description
Subject(s)
dotazníkové šetření, plán rozvoje, půjčovna lodí, rodinný podnik, specifické formy cestovního ruchu, SWOT analýza, vodácká turistika, canoe rental, development plan, family company, questionnaire survey, specific forms of tourism, SWOT analysis, water tourism
Citation
ISSN
ISBN