Rozlišování mezi hlavními akcenty anglického jazyka

Abstract
Tato bakalářská práce je zaměřena na rozlišování dvou různých akcentů anglického jazyka, se kterými se studenti setkávají nejčastěji. Do styku s nimi mohou přijít jak při výuce, tak zejména mimo ni, například v anglických médiích. Součástí této práce je teoretická a praktická část. Teoretická část obsahuje informace k pojmu 'akcent'. Zde je pojem definován a jsou vysvětleny důvody, proč se jednotlivé akcenty liší a co je ovlivňuje. Kromě toho jsou zde představeny dva základní přízvuky, a to přízvuk britský a americký. Ty jsou nejprve popsány a poté jsou zde uvedeny patrné rozdíly mezi nimi. Praktická část obsahuje výzkum prováděný na skupině současných studentů prvního ročníku oboru Angličtina ve vzdělávání na Technické univerzitě v Liberci. Zde je nejprve představen dotazník, díky kterému bylo možné určit, jakými dvěma akcenty by se tato práce měla zaobírat, a následně také test, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry jsou studenti schopni mezi nimi rozlišovat. V závěrečné části jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky těchto průzkumů.
This bachelor's thesis focuses on discriminating between two different accents of the English language with which the students come into contact the most. They can encounter them either in the classroom, but mainly outside them, for example in English media. The thesis is divided into a theoretical section and a practical one. The theoretical section consists of information on the term 'accent' itself. Here, the term is defined and the reasons for variation between accents are explained. In addition, the two main accents of the thesis are presented, that is the British and the American accent. These are firstly described and then the perceptible differences between them are introduced. The practical section concerns the actual research, for which the current first year students of English of the Technical University in Liberec were selected. Here, the questionnaire used to discover what accents should be researched is displayed, as well as the test, which was used to see how well can the students discriminate between them. Lastly, in the conclusion, the results of both of these experiments are introduced and analysed.
Description
Subject(s)
Fonologie, akcent, přízvuk, americký, britský, RP, General American, Standard American, rozmanitost, jazykověda, rozlišování, jazyk, charakteristika, výslovnost, TUL, bakalářská práce, Phonology, accent, American, British, Received Pronunciation, General American, Standard American, variety, linguistics, distinguishing, language, feature, pronunciation, TUL, bachelor's thesis
Citation
ISSN
ISBN