Realizace příručky pro spotřebitele o udržitelné módě

Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá novodobým konceptem udržitelnosti v oděvním průmyslu. Primárně se soustředí na spotřebitele s cílem je motivovat k šetrnějšímu přístupu v jejich spotřebním chování. Cílem je, pomocí vhodné marketingové aktivity, spotřebiteli představit alternativní možnosti přístupu, aplikované na životním cyklu oděvního výrobku. Teoretická část uvádí čtenáře do pozadí celé problematiky. Zabývá se definicí udržitelného rozvoje a základními pojmy, které souvisejí s módním průmyslem. Soustředí se především na aspekty související s problematickými úseky průmyslu. V posledním bodu je zahrnut životní cyklus udržitelného produktu. V praktické části je zpracována příručka, která nabízí přehled informací o alternativních metodách nákupu, užívání oděvních výrobků, jejich údržbě a v konečné fázi jejich likvidace. Celková koncepce příručky je stanovena dle rad odborné veřejnosti. Obsah je tvořen pomocí teoretické rešerše odborných publikací, získané informace jsou analyzovány a uzpůsobeny do příručky. V rámci realizace příručky je proveden výzkum, jehož cílem je analyzovat vědomosti spotřebitelů a přizpůsobit jim výsledný obsah příručky.
This bachelor thesis deals with up-to-date concept of sustainability in the textile industry. Primary it focuses on consumers with the goal of motivating them to a more gentle approach in their consumer behavior. The aim is, through appropriate marketing activity, to present alternative access options to the consumer, applied to the life cycle of a textile product. The theoretical part introduces the readers to the background of the whole issue. It deals withthe definition of sustainable development and the basic concepts, that are related to the fashion industry. It focuses mainly aspects related to the problematic sections of the industry. The last point includes the life cycle of a sustainable product. In the practical part the guide is processed, which offers an overview of the informations about the alternative methods of purchase, use of textile products, its maintance and in thefinal phase its disposal. Total concept of the guide is setted according to the advices of theprofessional public. The content is created using a theoretical research of the professional publications, the informations obtained are analyzed and adapted into that guide. As a part of realization of the guide a research is carried out, which aim is to analyze consumers knowledge and adapt them a resultant content of that guide.
Description
Subject(s)
spotřebitel, udržitelnost, udržitelná móda, příručka, životní cyklus, consumer, sustainability, sustainable fashion, guide, life cycle
Citation
ISSN
ISBN