Kazuistika žáka se středně těžkou mentální retardací

Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Závěrečná práce se věnuje problematice dítěte se středně těžkou mentální retardací. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku jednotlivých kategorií mentální retardace, na možné příčiny vzniku a možnosti prevence. V praktické části se práce věnuje kazuistickému rozboru chlapce, se středně těžkou mentální retardací. Jeho zlepšení a rozvoj v estetické výchově během školního roku. Práce prokazuje chlapcův rozvoj použitím dvou diagnostických metod. Jednou z metod je pozorování a druhou metodou je kresba.
This paper will investigate the problemtics of pupil with moderate mental retardation. The theoretical part deals with the characteristics of the cathegories of mental mental retardation, their potential causes and possibillities for prevention. The practical part contains a case study of a boy with moderate mental retardation. It describes his improvements and development in the subject of arts during one school year. The case study has proven his development through two diagnostic methods, the first method being observation, the second one being drawing.
Description
Subject(s)
Mentální retardace, příčiny, prevence, pozorování, kresba, Mental retardation, causes, prevention, observation, drawing
Citation
ISSN
ISBN
Collections