Customers' awareness and attitude toward environmental corporate social responsibility

Abstract
Rychlý rozvoj světové ekonomiky podporuje soutěživost, což zákazníkům poskytuje větší výběr a zvyšuje jejich spotřebu. Na druhou stranu lidstvo rovněž čelí obrovské výzvě rozvojové udržitelnosti. Sociální zodpovědnost podniků se stala jedním z nejdůležitějších konceptů firemního managementu. Tento výzkumný projekt má za cíl analyzovat environmentální pilíř podnikové sociální odpovědnosti. Výzkumný dotazník cílí na poznání spotřebitelského uvědomění a postoje k environmentálním problémům a k environmentálním praktikám firem. Tyto poznatky pak budou aplikovány k navržení strategií k zlepšení podnikového image a tím k získání konkurenční výhody a docílení environmentální udržitelnosti firem.
With the rapid development of economics, there is high competition, customers have more and better choice in the market. However, people are also meeting at a time of immense challenge to sustainable development. Corporate social responsibility has become one of the most important concepts for business management. The research is focused on the environmental pillar of corporate social responsibility in the enterprise. Research questionnaire is aimed to explore customers' awareness and attitude in environmental issues, environmental practices of the company; and to propose strategies to enhance corporate image and thereby gain competitive advantage and environmental sustainability.
Description
Subject(s)
podniková sociální zodpovědnost, udržitelný rozvoj, environmentální udržitelnost, povědomí, postoj, corporate social responsibility, sustainable development, environmental sustainability, awareness, attitude
Citation
ISSN
ISBN