Konkurenceschopnost podniku při vstupu na zahraniční trh
Loading...
Date
2018-10-1
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá konkurenceschopností podniku při vstupu na zahraniční trh. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. V teoretické části jsou blíže specifikována teoretická východiska pojmu konkurenceschopnost, společně s teoretickými východisky pro vstup na zahraniční trh. V návaznosti na to jsou popsány analytické nástroje, které slouží ke zhodnocení konkurenceschopnosti. V praktické části je podrobně charakterizována společnost Pivovar Svijany a. s., doplněná o hodnoticí nástroje pro zhodnocení konkurenceschopnosti, na základě nichž autor sestavil SWOT analýzu jako sumarizaci výstupů z realizovaných analýz. Poslední část této práce je věnována celkovému zhodnocení podnikatelských aktivit a konkurenceschopnosti společnosti Pivovar Svijany a.s., při zacílení na nový segment na chorvatském trhu. Závěr práce autor obohatil o své poznatky a doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti vybraného podniku.
This bachelor thesis deals with the issue of competitiveness of a company upon entering the foreign market. The thesis consists of two parts - theoretical a practical. In the theoretical part is described in detail concept of competitiveness and theoretical basis for entering the foreign market. Consequently, analytical tools are described which evaluate the competitiveness. In the practical part is closer description of particular company called Pivovar Svijany a.s. supplemented by certain evaluation tools to evaluate competitiveness. Based on these tools, author of this thesis made SWOT analysis which summarizes all outcomes of realized analysis. The last part of this thesis is focused on overall evaluation of company´s business activities and company's competitiveness on Croatian market enriched with author´s own knowledge and recommendations for boosting company´s competitiveness.
This bachelor thesis deals with the issue of competitiveness of a company upon entering the foreign market. The thesis consists of two parts - theoretical a practical. In the theoretical part is described in detail concept of competitiveness and theoretical basis for entering the foreign market. Consequently, analytical tools are described which evaluate the competitiveness. In the practical part is closer description of particular company called Pivovar Svijany a.s. supplemented by certain evaluation tools to evaluate competitiveness. Based on these tools, author of this thesis made SWOT analysis which summarizes all outcomes of realized analysis. The last part of this thesis is focused on overall evaluation of company´s business activities and company's competitiveness on Croatian market enriched with author´s own knowledge and recommendations for boosting company´s competitiveness.
Description
Subject(s)
Analýza PEST, analýza SWOT, benchmarking, Chorvatsko, konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční strategie, konkurenční výhoda, mezinárodní obchod, pivo, pivovar, zahraniční trh, Beer, brewery, competition, competitive advantage, competitiveness, competitive strategy Croatia, foreign market, international trade, PEST analysis, SWOT analysis