Hudební a dramatické činnosti u předškolních dětí

Title Alternative:Music and Drama Activities for Preschool Children
Abstract
Tématem předložené bakalářské práce byly hudební a dramatické činnosti u předškolních dětí. Cílem práce bylo prokázat vliv hudebních a dramatických činností na psychosociální vývoj u dětí předškolního věku a také zjistit, jak psychosociální vývoj ovlivňuje schopnost kreativního ztvárnění pohádkových rolí a to i u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Práce byla rozdělena na část teoretickou, ve které byl za použití uvedených odborných zdrojů popsán psychosociální vývoj dítěte předškolního věku a význam rodiny pro tento vývoj. Dále je popsán význam hry a pohádek pro předškolní dětí. Další kapitoly se zabývají dramatickými a hudebními činnostmi v předškolním období. Druhou část práce tvořila část empirická, která byla zpracována podle ''Projektu zhudebněná pohádka'' (Pejřimovská 2015), který vytvořila vedoucí práce Mgr. Jitka Pejřimovská. Na základě předchozího dlouhodobého pozorování dětí a anamnestického dotazníku byl proveden výzkum a zaznamenán. K vyhodnocení byla použita škála Likertova typu a bipolární škála. Vyhodnocením byla zjištěna hudebnost dětské populace ve spontánním a kreativním projevu dítěte. Zároveň také vzájemný vliv hudebních a dramatických činností a psychosociálního vývoje dítěte. Tato zjištění vedla k návrhu opatření větší zaměřenosti dětí v předškolním věku na hudební i dramatické aktivity.
Description
47 stran
Subject(s)
preschool children, child development, drama in education, děti předškolního věku, vývoj dítěte, dramatická výchova
Citation
ISSN
ISBN