Hodnocení motoriky českých dětí školního věku testovou baterií Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency-Second Edition

Abstract
Hlavním cílem této diplomové práce je pilotní ověření kros-kulturní validity testové baterie Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency-Second Edition (BOT-2) pro hodnocení úrovně motorické kompetence u českých dětí školního věku za pomoci testování úrovně motorické kompetence pomocí testové baterie BOT-2 u vybraného souboru českých dětí a srovnání výsledků tohoto testování s normovacími daty pro německy hovořící geografickou oblast. Pro účely tohoto výzkumu byla využita kompletní forma testové baterie Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency-Second Edition (BOT-2). Toto je standardizovaná testová baterie využívaná učiteli a terapeuty ve školských a poradenských zařízeních. S využitím této testové baterie je možné poskytovat individuální hodnocení úrovně rozvoje jemné a hrubé motoriky u dětí a mládeže od 4 do 21 let. Tato testová baterie je využívána terapeuty a učiteli pro diagnostikování vývojové poruchy koordinace, sledování dětí, u kterých by se potenciálně mohlo jednat o vývojové poruchy koordinace, vytváření preventivních programů, které by mohly pomoci kompenzovat problémy s úrovní pohybové kompetence a také je tato baterie používána pro zjišťování úspěšnosti takovýchto preventivních programů.
The main goal of this Master's thesis is to verify cross-cultural validity of Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency-Second Edition (BOT-2) test battery for the evaluation of motor competence of Czech school-aged children by using the results of BOT-2 motor competence evaluation of a selected group of Czech school-aged children and subsequent comparison of these results with German standardized norms for this particular test battery.A complete form of Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency-Second Edition (BOT-2) test battery is used for purposes of this research. BOT-2 is a standardized test battery intended for use by teachers and practitioners as an evaluation of motor competence in the areas of fine manual control, manual coordination, body coordination and strength and agility in children and youth from age of 4 to 21 years. Moreover, it can be used in order to detect a developmental coordination disorder in children and youth, monitor children and adolescents, who are potentially in danger of developing this disorder, and as a tool for development and evaluation of motor interventions.
Description
Subject(s)
motorická kompetence, testová baterie, vývojová porucha koordinace, jemná motorika, hrubá motorika, Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, motor competence, test battery, developmental coordination disorder, fine motor skills, gross motor skills, Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency
Citation
ISSN
ISBN