Začlenění dětí cizinců do školní družiny

Abstract
Teoretická část se zabývá vzděláváním cizinců v České republice, pojmy cizinec, bilingvismus a integrace cizinců. Zahrnuje informace o ZŠ a ŠD Antonína Čermáka, na které jsem své pozorování a práci realizovala. V praktické části jsou popsány příklady práce se třemi vybranými dětmi-cizinci ve školní družině, jejich kazuistiky a závěrečné shrnutí. Cílem je popsat začlenění dětí-cizinců do školní družiny na jedné z pražských škol.
The theoretical component concerns the education of foreigners, the term foreigner, bilingualism, and the integration of foreigners. It comprises information regarding Antoniín Čermák ZŠ (Primary School) and ŠD (after-school program) at which I conducted my work and observations. The practical component describes examples of three selected foreign children, their case reports, and a final summary. The goal is to describe the integration of foreign children into the after school program at one Prague school.
Description
Subject(s)
Cizinec, integrace, inkluze, specifika dítěte cizince, školní družina, bilingvismus, kazuistika, Foreigner, integration, specifics of the immigrant children, after school club, bilingualism, case report
Citation
ISSN
ISBN