Využití tradiční řemeslné činnosti jako nástroje pro rozvoj schopností, dovedností a kompetencí dětí základní školy

Abstract
Tématem této práce je využití tradiční řemeslné činnosti jako nástroje pro rozvoj schopností, dovedností a kompetencí dětí ze základní školy. V první polovině teoretické části se věnuji rozboru klíčových kompetencí v souvislosti s vývojovými obdobími žáků základní školy a jejich významu při vypracování výukových programů. V druhé polovině se zabývám historií řemesel na území Českolipska se zaměřením na hrnčířské, barvířské a katrounářské, perníkářské a sklářské řemeslo. V samotné praktické části představuji konkrétní provedené výukové řemeslné programy pro první a druhý stupeň základní školy a dotazníkovou metodou ověřuji hypotézu ?Po prodělaném výukovém řemeslném programu se zvýší zájem dětí o řemeslné činnosti?.
This thesis is focused on the use of traditional craft activities as a tool for the development abilities, skills and competencies of primary school children. There is a theoretical background for teaching craft skills, as well as a specific program for teaching and its evaluation by a set of two questionnaries.
Description
Subject(s)
Řemesla, klíčové kompetence, výukové programy, Craft, key competencies, teaching programmes
Citation
ISSN
ISBN