Využití propojení literárního textu s obrazovou formou jako prostředek vyjadřování žáků na 1. stupni

Abstract
Tato diplomová práce se zabývá vybranými umělci a výtvarnými přístupy v propojování textu a vizuálních prostředků a jejich seznámením se žáky prvního stupně základní školy, v rámci kterého vzniká soubor metodických listů vytvořených na motivy děl či výtvarných technik a postupů českých ilustrátorů 20. století, Josefa Lady, Josefa Čapka a Ondřeje Sekory. Metodické listy jsou realizovány ve 4. třídě základní školy s minimální účastí 12 žáků. Z této realizace je pak pořízena fotodokumentace. Diplomová práce zahrnuje soupis odborné literatury, která souvisí s daným tématem, metodickými listy a jejich realizací.
This Thesis pursue with chosen artists and art approaches by connecting of text and visual means and introduction to pupils at elementary school within which was created a package of methodical sheets which was created on motives of the work or art techniques and approaches of Czech 20th century illustrators Josef Lada, Josef Čapek and Ondřej Sekora. Methodical sheets have been realized in fourth grade of elementary school with participance of at least twelve pupils. This was followed by photo documentation. This Thesis includes inventory of technical literature which is related with given topic, methodical sheets and realization of them.
Description
Subject(s)
ilustrace, Josef Lada, Josef Čapek, Ondřej Sekora, propojení literatury s obrazem, metodické listy, výtvarná výchova, kresba, modelování, kaligram, illustration, Josef Lada, Josef Čapek, Ondřej Sekora, connecting literature with picture, methodical sheets, art, drawing, modeling, kaligram
Citation
ISSN
ISBN