Porovnání vybraných učebnic zeměpisu pro 6. ročník ZŠ

Title Alternative:Comparing the Selected Studentsbooks of Geography for Students of 6th Grade of the Elementary School
Loading...
Thumbnail Image
Date
2008-01-01
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Diplomová práce se zabývá analýzou učebnic zeměpisu pro 6. ročník základní školy s důrazem na optimální využití ze strany uživatelů, především žáků. V teoretické části je vymezen pojem učebnice, různé úhly pohledu na tento edukační prostředek, funkce, struktura či výzkum učebnice. Empirická část obsahuje analýzy čtyř vybraných učebnic, které jsou dle autorova šetření nejpoužívanější. Zkoumána je jejich didaktická vybavenost a také jsou podrobeny analýze konkrétního tématu. Na základě výsledků těchto analýz jsou učebnice porovnány a vyhodnoceny. Práci je možno použít jako dílčí pomůcku pro učitele nebo jiné pedagogické pracovníky při výběru učebnic.
The thesis deals with an analysis of geographical textbooks for Students of 6th Grade of the Elementary School. It stresses their optimal usage from side of their users, especially students. The theoretical section defines the term "textbook", various angles of view on this educational resource, function, structure or research of textbook itself. Empirical section contains analyses of four specifically chosen textbooks, which are, according to an author´s research, the most used ones. Their didactical endowment is being researched and particular subject matters analysed. Analysis results then lay ground for these textbooks{\crq} comparison and eveluation. This work can serve as a partial instrument for teachers and other pedagogical workers, when choosing textbooks.
Description
katedra: KPP; rozsah: 68 s., 16 s. příloh
Subject(s)
učebnice zeměpisu, didaktická vybavenost, nejpoužívanější učebnice, orientace na mapě, geographical textbooks, didactical endowment, the most frequently used textbooks, compiling
Citation
ISSN
ISBN