Vstup firmy na zahraniční trh jako konkurenční výhoda

Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bakalářská práce Vstup firmy na zahraniční trh jako konkurenční výhoda se zabývá expanzí vybrané společnosti na zahraniční trh. Cílem práce je provést analýzu vybraného zahraničního trhu, doporučit vhodnou formu expanze, následně zhodnotit budoucí vývoj a vhodnost pro vstup dané firmy a nakonec analyzovat konkurenční výhodu tohoto vstupu na zahraniční trh.V první části bakalářské práce jsou vymezeny pojmy zahraničního trhu, rizik spojených s mezinárodním obchodem a doporučení jak těmto rizikům předcházet. Dále jsou zde představeny formy vstupu na zahraniční trh a vhodnost jejich využití. První část také zahrnuje definice strategií vstupu, konkurence a analýzy PEST. Druhá část práce je věnována společnosti, na kterou je tato bakalářská práce zaměřena. V této části je provedena charakteristika společnosti, analýza vybraného trhu a na základě analýzy je vybrána forma vstupu na zahraniční trh a její konkurenční výhoda.
The bachelor thesis Entry of the comapny on the foreign market as a Competitive Advantage deals with the expansion of the selected company on the foreign market as a competitive advantage. The aim of the bachelor thesis is to recommend a suitable form of expansion after assessing the different forms of entry into the foreign market, to analyze the foreign market, to assess the future market development and the suitability for entry of the company, and ultimately to analyze the competitive advantage of this entry on the foreign market.The first part of the bachelor's thesis defines the terms of the foreign market, the risks associated with international trade and recommendations on how to prevent these risks. Further, there are presented opportunities for entering the foreign market and the suitability of their use. The first part also includes definitions of competition, strategy of entry on foreign market and PEST analysis. The second part is devoted to the company to which this bachelor thesis is focused. In this part is characteristic of company, the analysis of the selected market and on the basis of the analysis is choose the form of entry to the foreign market and its competitive advantage.
Description
Subject(s)
Konkurence, konkurenční výhoda, mezinárodní obchod, ruský trh, zahraniční trh, Competition, competitive advantage, foreign market, international trade, russian market
Citation
ISSN
ISBN