Komparativní výhody české exportní firmy Miconex s.r.o.

Abstract
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu komparativních výhod exportních firem v České republice. Teoretická část práce se věnuje analýze absolutní a komparativní výhody. Pro dané téma je stěžejní dílo ekonoma Davida Ricarda, který je autorem právě zmíněné komparativní výhody. Od té doby se tato teorie několikrát upravovala tak, aby mohla být použita reálně v praxi. Druhá, praktická část práce se věnuje zahraničnímu obchodu České republiky a jeho historickému vývoji od roku 1945 až po současnost. Dále se zabývá identifikací exportní pozice země a zjišťuje komparativní výhody, které ji činí významnou na poli mezinárodního obchodu. Na tuto kapitolu navazuje poslední část práce, která popisuje vývozní společnost Miconex, s.r.o. a její komparativní výhody. Následně byla sestavena SWOT analýza uvedeného podniku, v níž byly navrženy příležitosti, které by podnik mohl využít ve svůj prospěch, a čerpat tak další komparativní výhody vůči zahraniční konkurenci.
The bachelor thesis is focused on the analysis of comparative advantages of export companies in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis deals with the analysis of absolute and comparative advantage. For the topic, the work of economic David Ricard, the author of the comparative advantage, is the key work. Since than time, this theory was modified several times to be able to use it in the real word. The second, practical part od the thesis deals with the international trade of the Czech Republic and its historical development from 1945 until present. Further, it focuses on the analysis of the country´s export position and identifies the comparative advantages that make it significant in the field of international trade. This charter is followed by the last part of the thesis which describes the export company Miconex, s.r.o. and its comparative advantages. Subsequently, a SWOT analysis of the company mentioned above was prepared. The SWOT analysis sugested the opporutnities, which could use to its advantage and draw further comparative advantages among the international competition.
Description
Subject(s)
Absolutní výhoda, Komparativní výhoda, Export, Zahraniční obchod, Absolute advantage, Comparative advantage, Export, International trade
Citation
ISSN
ISBN